Tuesday, December 9, 2014

Promosi set kecantikan kulit

Dah bulan Disember 2014 pon, berapa hari sahaja lagi nak masuk tahun baru.harap2 tahun 2014 ni membawa seribu kenangan dan kemanisan ye..


Shaklee juga tak ada promo best yang sangat kaum wanita suka...apa dia??
Mestilah set kecantikan kulit. Jadi bulan Disember ni shaklee menawarkan promosi berganda anda semua..bukan untuk wanita je..lelaki pon boleh tau..


Vitamin C Sustained Released dan juga Vitamin E.


Beli 6 Vitamin C Sustained Released percuma 1 botol lagi
Beli 6 Vitamin E percuma lagi 1 botol
Beli twin pack (2 botol) Vitamin C Sustained Released dapat 5% diskaun
Beli twin pack (2 botol) Vitamin E dapat 5% diskaun

Khususnya, set ni memang untuk set kecantikan kulit.tapi juga banyak lagi fungsi nya...jom intai


Fungsi utama Vitamin E:
1) Awet muda
2) Membaiki peredaran darah, memperbaiki tisu
3) Menghilangkan parut dan cela di wajah
4) Kulit dan rambut sihat, cantik dan lebat
5) Meningkat libido serta kesuburan lelaki dan wanita
6) Merawat masaalah keintiman
7) Merawat masaalah seksual lelaki


Fungsi utama Vitamin C:
1) Memperkuatkan sistem pertahanan badan
2) anti-selsema, resdung, anti-kanser
3) baik untuk kulit yang cantik (anti-aging)
4) cepat sembuhkan luka

Sapa taknak cantik kan??? Sapa tak nak kulit licin berseri? Sapa tak nak kulit licin dari jerawat??


Semua orang nak kan...so meh cepat order

pm/ whatsapp 0122817012 (lily)


Posted via Blogaway

Saturday, November 22, 2014

kemerosotan kesihatan dan masalah kulit muka berjerawat adalah punca awal toksin berlebihan di dalam tubuh

seperti entry mummy yang lepas, mummy ade cerita kan berkenaan dengan punca pengumpulan toksin di dalam badan dan bagaimana untuk menyingkirkan toksin di dalam badan


dlm entry tu juga mummy ade cerita kesan toksin kepada tubuh kita sendri. antara kesan pengumpulan tosin berlebihan di dalam


 tubuh kita mengundang pelbagai penyakit dan masalah.salah satu nya, akan menjejaskan kelancaran perjalanan darah ke jantung di mana toksik-toksik akan bersama darah dan menyebabkan saluran tersumbat dan akan menyebabkan jantung kita perlu bekerja dengan lebih kuat untuk melancarkan perjalanan darah melalui saluran yang tersumbat. sekaligus ia akan menyebabkan pembesaran jantung . 


sementara tekanan ke atas saluran tersumbat tadi akan mengakibatkan tekanan darah tinggi.


manakala buah pinggang dan sistem endoktrin dalam usaha membersihkan toksin akan merembeskan pelbagai bahan kimia yang menyebabkan terjadinya tekanan darah tinggi.selain menjejaskan fungsi jantung dan masalah darah tinggi, toksik yang berlebihan di dalam tubuh juga akan menyebabkan JERAWAT, DEMAM, TUMOR dll


penyakit kulit seperti jerawat biasa nya terjadi apabila toksin di dalam darah cuba keluar melalui kulit. manakala demam adalah proses semualajadi badan unttuk membersihkan diri. apabila sel darah putih menentang toksin di dalam badan, kadat metabolisma tubuh menjadi semakin cepat, seterusnya mengakibatkan tubuh mendapat demam.


oleh itu langkah awal untuk mencegah sebarang kemungkinan kita mendapat pelbagai masalah kesiahatan adalah MENYINGKIRKAN TOKSIN TERLEBIH DAHULU. 


ini kerana sekiranya tubuh kita dicemari toksin, maka apa sahaja supplement atau zat yang kita ambil seharian tidak akan diserap sepenuhnya.


adalah perlu untuk kita mencegah daripada merawat.rawat dan singkirkan toksin terlebih dahulu ye kawan-kawan..bagaimana...boleh rujuk di post ni ye..post kali ini adalah lebih terperinci mummy share kan bagaimana toksin boleh menjejaskan kesihatan tubuh kita. 


detok kan tubuh anda dengan Alfafa.



utk maklumat lanjut boleh hubungi mummy;


pm /whatsapp/ telegram ke 0122817012

Like Page : Mummyosh Natural Health & Beauty

Pm/ Follow Fb:Lily Rozita Md Hakin

Saturday, November 15, 2014

Suara Hati Menggunakan Shaklee

Asalnya dulu tak pernah tahu pon Shaklee ni..tp sebenarnya Shaklee wujud dah lama..


lepas tu, dengar-dengar je pasal Shaklee ni...tapi tak guna lagi...sebab masa tu macam tak percaya dengan Shaklee lagi..sebab masa tu pk, betul ke Shaklee ni..takut kene tipu macam produk-produk lain yang tak nampak hasil.


bermula kenal Shaklee semasa awal pantang anak ke 3. 

kisahnya, my baby boy tu asik merengek lapa..pada hal baru umur baby 1 minggu..maksudnya 15 min sekali mesti nak bangun menyusu badan. nak berpantang dengan baik pon tak boleh. sakit-sakit badan mummy ni..


masa tu nekad, mummy mesti cuba Shaklee..mummy mulakan dengan ESP sahaja..


Ya Allah, memang jatuh cinta dengan ESP masa tu..ESP membantu masalah mummy..mummy minum 3 kali sehari. tak perlu tunggu berminggu-minggu, tak perlu tunggu berbulan-bulan. selepas 2 hari pengambilan ESP, my baby tak meragam dah,..tidur nyenyak..selepas hampir 2 jam my baby tido,  bangun menyusu, then main2 sendiri dan tidur lena kembali. dan masa tu lah, mummy nak bertungku ke, nak berbengkung ke mandi ke apa-apa jelah..nak tidur sekali pun takde masalah. 


lepas tu terus jatuh cinta dengan Shaklee. 

Bukan itu saje tau, kulit my baby semakin cerah dan berat badan bertambah bam bammmm...mmg syok la...

inilah die baby ESP mummy





kemudian, mummy pulak tak dapat makan jamu disebabkan my baby kene kuning dan disahkan G6P6. 


so tak boleh ambil jamu selama 2 bulan atas nasihat doktor. sudah..apa yang nak makan untuk pulihkan tenaga badan ni... So mummy tambah Vita-lea untuk keperluan sumber multi vitamin dan kecerdasan badan dan OSTEMATRIK sebagai sumber kalsium dan mencegah sembelit.






lagi sekali berterima kasih dengan SHAKLEE..


Bila dah memang mummy beli SHAKLEE, rasa rugi jika tak jadi member Shaklee..sebabnya sudah tentu dapat harga ahli, benefit-benefit dari Shaklee pon kita boleh miliki..contohnya, duit bonus setiap bulan..memang tak rugi kan jadi ahli...


Sekarang, bukan mummy je yang makan Shaklee, Suami ambil alfafa dan lecithin, anak-anak ambil Mealshake dan Vit C, mak ayah mummy ambil Phytokol untuk kolestrol, AJHT untuk sakit lutut dan pinggang, dan Vita Lea.. adik-adik ambil Ostematrik, Vitamin C, Mealshake..belum lagi mak - mak saudara saya yang sporting. 

bukan kerana mereka keluarga saya jadi mereka ambil Shaklee..tetapi kerana kebaikan Shaklee itu sendiri. sesiapa yang dah cuba je yang sukakan Shaklee...

yang lain, tepuk dada tanya selera...lihat keberkesanan produk anda sekarang, lihat juga sumber produk anda, lihat juga dosage kandungan produk anda, lihat juga, berapa peratus bahan kimia dalam produk anda... ini kerana Shaklee '0' zerro. malah bersih, semulajadi, selamat dan halal.


klik sini  untuk mengetahui cara menjadi ahli Shaklee

atau pm/whatsapp/ telegram 0122817012
mummy SID Shaklee (920081) boleh membantu anda


Friday, November 14, 2014

Singkirkan Toksin di Dalam Tubuh Anda

Pernah tak anda rasa seperti cepat penat, sakit kepala, berjerawat, sembelit berat badan yang berlebihan, mulut berbau, masalah kulit atau haid yang tidak teratur???


Jika YA, ia menunjukkan tubuh anda mempunyai toksin yang berlebihan yee...





ok, Dari mana tubuh kita menyimpan toksin?? jangan rasa badan kita tiada toksin ye, sebab badan kita ni mmg mudah mengumpul toksin..antara kita sedar atau tidak..atau pon pura-pura tak ambil peduli..sebab toksin bukan berpunca dari makanan minuman sahaja ye tetapi toksin ada di mana-mana.antaranya di dalam udara, punca ubat-ubatan, merokok, minuman keras atau dari makanan yang tidak seimbang.


Bagaimana untuk menyingkirkan toksin???


Secara semulajadinya, penyingkiran toksin melalui proses pencernaan seperti pembuangan air kecil atau air besar. Namun, jika proses pencernaan tidak lancar, maka ia akan menyebabkan sisa toksin terperangkap di dalam tubuh.


Oleh itu, proses pembuangan toksin secara semulajadi amat penting untuk meneutralkan atau menghapus toksin. Proses ini berkait rapat dengan sistem pencernaan dan hati. Oleh itu, kedua-dua organ ini perlu diberi perhatian kerana ia merupakan organ yang terlibat dalam proses pengingkiran sisa toksin daripada tubuh.


Antara langkah pembuangan secara semulajadi adalah:-


- BERPUASA: Puasa dapat merehatkan tubuh terutamanya sistem perut daripada bekerja secara berlebihan. Secara tidak lansung dapat membantu proses DETOKSIFIKASI


- HATI: Sisa toksin yang tidak dapat disingkirkan akan berkumpul di dalam hati. Jadi hati perlulah dirangsang semula dengan mengurangkan pengambilan gula, garam, alkohol, kafien, makanan proses dan sebagainya.

 klik sini untuk info FUNGSI HATI dengan lebih lanjut


- SISTEM PENGHADAMAN: Makan makanan yang mempunyai serat yang tinggi.perti buah-buahan, serat tinggi seperti buah-buahan dan sayuran segar. dan munim air masak yang secukupnya ya!!


jadi, bagaimana pula untuk penyingkiran toksin secara semulajadi tanpa ubatan.. 

mudah sahaja..ITU LAH FUNGSI SUPPLEMENT..


ALFAFA...




Memang dikenali sebagai DETOKS. alfafa membantu menyingkirkan toksin di dalam tubuh di samping berupaya menyingkirkan lemak dan kolestrol.
jom kenali ALFAFA.. bagaimana ALFAFA bertindak sebagai DETOKS.


FUNGSI ALFAFA:-


1) Mencuci hati, darah dan usus
Alfafa merupakan supplemen yang beralkali yang mana boleh mngembalikan kenormalam badan yang berasid, menyingkirkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon dan  darah disamping mencantikkan kulit anda.


2) Melawan ALAHAN
Memperbaiki keadaan kulit dan hidung yang sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan. Alfafa juga merupakan rawatan bagi penyakit ASMA, LELAH & RESDUNG



3) Baik untuk usus dan perut
Alfafa membantu membaiki masalah saluran penghadaman seperti  kembung, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit


4) Menyingkirkan lemak dan kolestrol
ujian klinikal membuktikan pengambilan ALFAFA dalam jangka masa panjang dapat menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok atau darah tinggi. HANYA ALAFAFA mengandungi saponin, yang bertindak seperti span di mana sebagai serat yang berupaya menyerap kolestrol.


untuk info yang lebih lanjut..sila jangan segan silu

pm/whatsapp/ telegram 0122817012
Like FB: Mummyosh Natural Health & Beauty

Posted via Blogaway

Wednesday, November 12, 2014

Ambil aura positif jika alami Stress ataupun masalah

stress bekerja??? Rasanya kerja di mana-mana pon ade level stress nya..jadi diri kita sendiri la yang perlu buat bagaimana nak menguruskan stress tersebut..jadi entry kali ni maybe untuk motivasi diri sendiri dan mungkin jugak untuk membuang perasaan negatif..kita nak kutip aura positif je selepas ni.. Ok jom .... Mula!!!

Bagaimana Untuk Memperbaiki Kehidupan & Personaliti Diri..

1.    Jangan membandingkan kehidupan anda dengan orang lain. Anda tak tahu bagaimana perjalanan hidup mereka yang sebenarnya

2.   Jangan ada perasaan negatif pada perkara-perkara yang tidak dapat anda kawal. Tanamkan semangat positif di dalam kehidupan anda hari ini

3. Jangan berlebihan, tetapkan had

4. Jangan terlalu serius, tiada siapa yang serius

5. Jangan bazirkan tenaga dengan ber’gossip’

6. Bermimpilah ketika anda berjaga

7. Mengagumi cuma membuang masa. Anda sudah ada apa yang anda perlukan

8.   Lupakan kisah yang lama.   Jangan ingatkan pasangan anda tentang kesilapan beliau di masa lampau. Ia cuma akan merosakkan kebahagiaan anda sekarang

9.   Hidup terlalu pendek untuk membuang masa membenci sesiapa. Jadi jangan membenci sesiapa

10. Berdamailah dengan masa lalu supaya ia tidak merosakkan hari ini

11.   Tiada siapa yang dapat mengawal kebahagiaan anda kecuali anda sendiri

12. Sedarlah bahawa kehidupan ini adalah umpama sekolah dan anda berada di sini untuk belajar. Masalah yang muncul seumpama ko kurikulum dan akan menghilang seperti kelas algebra tetapi akan menjadi pembelajaran yang anda akan ingat sepanjang hayat

13. Lebihkan senyum dan ketawa

14.   Anda tidak perlu menang dalam pertelingkahan. Setuju untuk bersetuju.

Komuniti
15. Kerap menelefon ahli keluarga

16. Setiap hari berikan sesuatu yang terbaik untuk orang lain

17.   Maafkan semua orang untuk segala galanya

18. Luangkan lebih banyak masa dengan seseorang yang berusia 70 tahun ke atas dan bawah 6 tahun

19. Cuba buatkan sekurang kurangnya 3 orang tersenyum setiap hari

20.   Apa yang orang lain fikir tentang anda bukan masalah anda

21. Pekerjaan anda tidak akan menjaga anda apabila anda sakit. Tapi keluarga dan kawan-kawan yang akan menjaga anda. Jadi sentiasa berhubung dengan mereka

Kehidupan
22.   Letakkan Allah dalam apa jua yang anda fikir, cakap dan akan lakukan

23.   Allah akan mengubati segala galanya

24. Buat perkara yang betul

25.   Bagaimana buruk atau baiknya sesuatu situasi itu, ia pasti akan berubah

26. Walau bagaimana anda rasa, anda masih perlu bangun, siapkan diri dan bersedia

27. Yang terbaik masih belum tiba, tetapi akan tiba.

28.   Hapuskan perkara-perkara yang tidak berguna, tidak cantik dan tidak menggembirakan

29.   Bila anda terjaga di pagi hari, berterima kasihlah kepada Allah

30.   Kalau anda dekat dengan Allah, anda akan sentiasa gembira. Jadi, gembiralah.

Jom kita praktikkan semua ....
��Semoga diberkati dgn perkongsian ni��
Amin....


Posted via Blogaway

Sunday, November 9, 2014

Kenapa Omega Guard Bagus?

Ini kerana ketulinan nya..bebas dari bahan kimia dan pencemaran laut dalam kerana telah diproses melalui peringkat penyulingan. Mengandungi Omega 3, DHA & EPA.

Jom kita lihat kenapa omega guard ni digemari, wpun di peringkat pelajar2... Dan KENAPA??


Posted via Blogaway

Friday, November 7, 2014

Apakah beza UBAT dan SUPPLEMENT?


Salam mesra semua..


sebelum ni ramai yang cakap takut nak telan Shaklee..sebab takut nak telan ubat...tapi bila sakit or dah sakit, kita kene jugak telan ubat hospital tu..rasa nya semua dah tahu, telan ubat-ubatan ni tak bagus sebab boleh menjejaskan fungsi buah pinggang untuk jangka masa panjang.


So SHAKLEE NI BUKAN UBAT YE, TETAPI SUPPLEMENT. dan supplement ini sihat, selamat, dan tidak merbahaya. ini kerana Shaklee merupakan vitamin semulajadi iaitu bukan sintetik.


apakah dimaksudkan dengan ubat?

ubat adalah bahan kimia yang digunakan untuk rawatan, pencegahan dan diagnosis penyakit. ubat hanya mengurangkan simptom sakit tetapi tidak merawat punca nya. pengambilan ubat secara yang salah boleh menyebabkan kematian.


apakah pula dimaksudkan dengan Supplement?

supplement ni merupakan makanan tambahan yang bertujuan untuk melengkapkan nutrien seperti vitamin, mineral, serat, asid lemak atau asid amino. supplement juga membekalkan nutrisi yang dibekalkan oleh tubuh bagi membina sel, tisu, enzim dan tindakan biokimia tubuh. ianya selamat dan tidak merbahaya kepada tubuh kerana dapat mencegah dan merawat punca penyakit yang terutamanya yang disebabkan ketidakseimbangan nutrisi.
ok meh kita tengok apakah perbezaan ubat dan supplement ni.


UBAT

- Menghilangkan simptom penyakit
- Boleh diambil ketika sakit sahaja
- pengambilan ubat perlukan nasihat/preskripsi daripada doktor
- mengandungi dadah / bahan kimia supaya boleh bertindak dengan cepat



SUPPLEMENT

- Merawat punca penyakit
- boleh diambil bila-bila masa
- pengambilan nya tanpa preskripsi doktor
- tidak mengandungi dadah dan bahan kimia. sebaliknya terdiri daripada vitamin , mineral, asid amino dan sumber tumbuhan.


Jadi supplement apa di tangan anda. pilihan di tangan anda..
dan  mummy yakin & sangat berpuas hati dengan SUPPLEMENT SHAKLEE.









Tuesday, November 4, 2014

Gara gara kambing masak lada hitam

Mummy sedang berdiet sebenarnya tp sy mkn kol 12 malam td...huwaaaa....diet kah nama nya tu hahaha...

Ni gara2 husband mummy balik dari program jabatan nya sambil bungkus nasi myk n lauk kambing msk lada hitam..dari tukang masak nye yg mummy da tau pasti sedap kalu tukang masak ni yg masak..

Husband la ajak 'rasa'..rasa la kunun..mcm rasa garam dlm lauk lak..huhuu...
Demi taknak derhaka pada husband..dlm erti kata tanak mengecilkan hati beliau...n rasa kesian pulak bila die da ajak 'rasa'..so mummy merasa la sket....

Yummy..mmg sedap...

Tapi jangan risau kawan2 ku..Herblax kan ada...sok die buang abih punyer..n jangan la pulak terus tido ye kwn2 ku..naik trun tangga sat ka..ok gak..n cukup laa sekadar merasa klu nk mkn tgh mlm mcm mummy ni k...

So tadi, mummy da cover dengan Herblax, Alfafa & Lecithin..yg berfungsi sebagai pelawasan, penyingkir toksin n pembakar lemaksssssa...

Selamat berdiet kwn2 ku semua


Posted via Blogaway

Saturday, November 1, 2014

OMEGA GUARD: UNTUK SIAPA

Slm sayang semua..


rs sgt bertuah bln ni..sbb apa? sbb NOV ni ade promo OMEGA..beli 6 percuma satu..so dengan erti kata nya promo segala-galanya lah...nak2 mummy ni pengguna tegar OMEGA GUARD ni...


tp ramai yang mengeluh..mahalla...apala..harga nya berbaloi ye dgn kelebihannya..ketulenan dan kandungan nya juga mmg tak diragui.tulen dengan pati minyak ikan dan tulen OMEGA 3. KNP?


kerana proses minyak ikan Omega Guard ini adalah melalui 3 peringkat penyulingan. bahan ekstraknya adalah 100% minyak ikan laut dalam serta bebas toksik. So kpd pengguna omega, berhati2 lah memilih omega ye, agar ketulenan nya dpt dipastikan dan bukan dari hati ikan.utk SHAKLEE, dijamin selamat, bebas toksik dan 100% minyak ikan yang kaya dengan Omega 3.


Omega 3 kaya dengan EPA & DHA yang sangat penting untuk perkembangan memori dan menajamkan minda. buka itu je, jom kite tgk fungsi DHA & EPA ni.


EPA:
: mencegah kanser
: mencegak pembekuan darah
: mengawal kadar kolestrol
: kesihatan jantung
: menghindar tekanan perasaan


DHA
: Pertumbuhan Saraf-saraf yang baik
: Penglihatan yang lebih baik
: mencegar kanser payu dara dan prostat
: mencegah asma
: meningkatkan daya seksual
: mencegah maigrain
: mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan serta rs kebas pd anggota badan



SIAPA YANG SESUAI MENGAMBIL OMEGA? & KENAPA?


1) iBU HAMIL- terutama pada Trisemester pertama.ini kerana pada waktu ini,perkembangan otak bayi sgt pesat.


2) IBU YANG SEDANG MENYUSUKAN BAYI- Dengan cara menyusukan anak, omega 3 dapat disalurkan kepada anak melalui susu ibu.


3) kepada yang mengalami MASALAH KOLESTROL TINGGI: omega 3 bertindak menghapuskan kolestrol- kolestrol jahat di dalam badan


4) MASALAH DARAH TINGGI- kolestrol yang tinggi akan menyebabkan saluran darah tersumbat.


5) KESIHATAN JANTUNG: Membaiki sisten kardiovaskular di samping membantu mengawal tekanan darah  dan paras trigliserida (Lemak) yang normal.


6) NAK DIET/ NAK KURUS: pengambilan Omega Guard dapat membantu meningkatkan metabolisma, di samping mengurangkan rasa lapar. sekaligus ia dapat mengurang keinginan makan anda


7) KANAK-KANAK: menajamkan minda DAN meransang otak anak anda, mengurangkan stress anak, 


8) KANAK-KANAK HIPERAKTIF


9) MASALAH SEMBELIT: Sesuai diaMbil bersamaMEALSHAKE


kepada yang tidak ingin melepaskan peluang merebut OMEGA GUARD. Sila PM/ Whatsap. Harga istemewa utk anda


LIKE FB Page: Mummyoshnatutalheath&Beauty
sms/whatsapp: 0122817012


Anda juga boleh klik disini  utk pembelian Omega Guard



Friday, October 31, 2014

Jadual waktu sistem badan manusia

Just sharing..jom tgk apa bdn kite buat dari pagi hingga ke malam..malam ke pago

Waktu Pagi
3:00 am – 5:00 am 
Paru-paru – Ini adalah waktu
terbaik untuk bangun dari tidur. Ketika ini terdapat lebih banyak kandungan ozon di udara. Ini akan memberi satu sumber tenaga yang baru jika mengamal latihan pernafasan, yoga serta bertakafur. Mereka yang mempunyai asma tidak patut tidur waktu ini dan boleh merasai kesukaran bernafas.

5:00 am – 7:00 am
Usus Besar - Mereka yang bangun tidur pada waktu ini tidak akan menghadapi masalah sembelit. Jika menbuang air besar dan mandi dengan air sejuk diselesaikan dalam waktu ini, masalah kegugupan boleh dihindarkan.

7:00 am – 9:00 am
Perut - Sarapan patut diambil
dalam tempoh masa ini.

9:00 am – 11:00 am
Limpa – Tidak minum dan makan waktu ini walaupun setitik air. Jika makan pada waktu ini akan mengakibatkan suhu badan meningkat, menambahkan keletihan dan mengurangkan tahap pencernaan. Ini lebih terserlah pada pengidap diabetes yang akan merasa kegigilan dan mengantuk.

Waktu Tengahari
11:00 am – 1:00 pm
Jantung – Hanya air sahaja yang diambil pada ketika ini. Tidak sepatutnya melakukan kerja berat atau tidur di masa ini. Jika tidak lebih karbon dioksida akan bercampur dengan oksigen. Ini akan meningkat kemungkinan terkena serangan jantung, lumpuh atau kesakitan badan. Kebiasaannya pihak hospital akan lebih berjaga-jaga pada waktu ini kerana pesakit jantung dan
diabetes berkemungkinan diserang sakit jantung berbanding pada waktu lain.

Petang
1:00 pm – 3:00 pm
Usus kecil – Makan tengahari pada waktu ini. Selepas itu duduk tutup mata untuk rehat selama 5 minit. Elakkan dari tertidur.

3:00 pm – 5:00 pm
Pundi Kencing – Sesuai untuk mengambil minuman seperti jus buah atau teh.

5:00 pm – 7:00 pm
Buah Pinggang – Ini adalah masa untuk bersantai dan rehat dari kerja harian. Jika tidak akan memudaratkan ginjal dan jangkitan salur kencing.

Waktu Malam
7:00 pm – 9:00 pm
Dinding Jantung – Makan malam patut diambil pada waktu ini. Jika tidak akan menimbulkan getaran atau sakit di dada.

9:00 pm – 11:00 pm
Ini adalah masa untuk mengembalikan semula tenaga organ-organ yang bekerja sejak pagi. Oleh itu sebaiknya waktu ini seseorang itu hendaklah baring dan bersedia untuk tidur. Elakkan dari membaca buku, menonton tv atau bekerja.

11:00 pm – 1:00 am
Hempedu – Waktu tidur. Jika masih berjaga akan menyebabkan badan kekurangan tenaga untuk bekerja di hari esoknya.

Waktu Lewat Malam
1:00 am – 3:00 am
Hati – Waktu tidur lena. Jika tidak akan memberi kesan kepada penglihatan dan badan lesu.

Itulah ringkasan jadual waktu badan manusia.

Posted via Blogaway


Posted via Blogaway

Tuesday, October 21, 2014

Why we need a water???

Correct time to drink water.. Very Important. From A Cardiac Specialist!

Drinking water at a certain time maximizes its effectiveness on
the body:
  
2 glasses of water after waking up -
helps activate internal organs,
      
1 glass of water 30 minutes before a meal - helps digestion,
        
1 glass of water before taking a bath -
helps lower blood pressure,
        
1 glass of water before going to bed - avoids stroke or heart attack

1 glass of water at bed time will also help prevent night time leg cramps.

Enjoy.... drinking a lots of water ;))


Posted via Blogaway

Saturday, September 20, 2014

Mealshake: supplement untuk kanak-kanak

Kalau dulu anak2 mummy susah sgt nk makan..sekarang....haih asik mintak nasi aje. siap bertambah lg.. Badan pon da makin berisi..pipi da makin tembam...seronok betoi la tgk selera makan anak2 sejak consume Mealshake kat anak2 ni..Dah ler selera makan bertambah..Imuniti anak pon jadi kuat..kurang demam n selsema. 





Si abang lak ade alergy habuk bagai, n sejak amalkan Mealshake ni kurang dah sikit..





Bagaimana Cara Nak Bancuh MEALSHAKE??

mummy masukkan aje dlm susu anak2..1 scoop sehari je. jimat ..dah le harga murah,tahan lama lak tu...leh tahan hingga ke 2 bulan


bagi si abg lak, mummy masukkan dlm air rebina biasa nya sbb die da tak minum susu. yang best ia tidak memberi kesan rasa dlm minuman or makanan..so kanak2 boleh la accept minuman or makanan yg ditambah mealshake.


Selain tambah di dalam susu, or minuman, kita boleh pelbagaikan resepi mealshake ni. misalnya, ditambah di dalam homemade aiskrim, kek, gaul dlm nasi, or sup. cume pastikan bukan dalam masakan yang panas k..jika tak, rosak la protien nya.
So jangan risau ye. Mealshake tidak mendatangkan kesan pada masa akan dtg. sbb ianya bukan lah drug sebaliknya supplement. mcm susu.. susu pon adalah suplement / makanan tambahan kpd anak2 kan. malah kita mendapat banyak benefit Mealshake ni..meh mummy ringkaskan spt dlm gamba di bawah k...




Siapa yang sesuai mengambil Mealshake? 

  • sbb ia nya bukan shj utk kanak-kanak2 ye...malah golongan golongan dewasa pon boleh bagi yang ingin menambah berat badan. utk Tujuan Weight Gain, sgt sesuai mengambil Mealshake bersama B complex.


  • utk kanak2 yang mengalami masalah ALERGY/ ASMA/ EXZEMA. Sgt sesuai ambil MEALSHAKE bersama CHEWABLE VITAMIN C / OMEGA


  • kanak2 berumur 1 tahun ke atas.



Siapa yang tidak Sesuai mengambil Mealshake??


adalah tidak digalakkan sekiranya kanak2 or seseorang itu yang mempunyai alergy pada susu lembu or soya.. namun ia nya bergantung kepada imuniti seseorang itu. sbb ade stgh kanak2 yang alah pada susu lembu namun sesuai untuk mengambil mealshake..bg kes begini, maybe ibu2 boleh test dulu k..


Bagi yang berminat, or ingin kan suplement utk kanak2 yang selamat, bagi ingin anak2 mereka berselera makan kembali, pls pls pls..pm mummy segera ye..sebab bulan 9 ni ade promo mealshake. buy 3 free 1.. rugi kan kalu tak ambil bulan ni...

pm / whatsapp 0122817012Like FB Page: Mummyosh Natural Health & Beauty

da~~~

Monday, September 8, 2014

KAITAN Cyst dan GLA

Slm syg semua..

Pernah dgr or tahu psl cyst or pernah mengalami masalah cyst??? Ok bg yg tak berapa jelas, mari kita sama2 fahami k...


Menurut kata Dr. Zubaidi Ahmad; ovarian cyst tu bukan lah sejenis penyakit.sebaliknya kebiasaanya ia dihadapi oleh wanita muda. Dan selalunya, kehadiran cyst ini tidak menunjukkan simptom-simptom tertentu. Ianya diketahui apabila pemeriksaan ultrasound atau pelvic secara rutin dilakukan.


95% ovarian cyst ini adalah tidak merbahaya tetapi adakalanya id bole mendatangkan kemudaratan seperti sakit bawah abdomen, rasa kembung abdomen, sakit pada payudara, merasa letih, masalah ketidak kesuburan dan sakit kepala.

Secara amnya, setiap kali kitar haid, organ ovari akan mengelembung dinamakan ovarian follikel. Ianya mengandungi ovum dan apabila ovum dikeluarkan, sepatutnya ovari akan mengecut, tetapi sesetengah akan membesar melebihi 2cm. Ini dikenali sebagai cyst.


testi GLA untuk pesakit yg mempunyai Cyst

Testi GLA: Dc pon beri GLA untuk merawat cyst..mmg terbukti..
ni rupenye cyst yg telah dibuang oleh salah seorg pesakit..besarkan..nauzubillah



Jadi bagaimana utk merawat cyst ni..


Utk peringkat awal, doc akan berikan masa agar cyst ini mengecut atau ubat utk mengecutkan cyst ini. Tetapi sekira nya cyst ini membesar,maka cyst perlu dikeluarkan oleh doktor.


Alternatif???


Beberapa testi customer, membuktikan GLA COMPLEXS mampu mengecutkan cyst seterusnya merawat cyst tanpa sebarang pengambilan ubat dr hospital or farmasi.


Tp bagaimana pula, baru2 ini ada cust mengatakan GLA menyebabkan beliau mengalami mslh cyst dan skt perut. Salah sama sekali..maybe sekiranya beliau tidak mengambil GLA, punca cyst dlm bdn nyer diketahui.maybe die sudah lama mempunyai cyst, tetapi Pengambilan GLA menunjukkan GLA bertindak bls...sbb cyst tak terjadi dlm 2 3 hari ..tetapi mengambil masa yg agak lama yee...


Wallahualam....

namun beberapa cust yang mempunyai mslh Cyst, berpuas hati dengan pengambilan GLA compleks,,daripada sakit, ia mampu merawat...daripada tak tahu cyst kita semakin membesar tapi tiada simptom, kita telah dapat tahu dengan pengambilan GLA,,


Jadi yg berminat boleh wasap mummy 0122817012 ;) daaaaaaaaaaaaaa

Saturday, September 6, 2014

PROMO MealShake & Kolagen

Bulan September ni sangat2 Best rasanya..kenapa?? sbb promo yg ditunggu2...sampai ade 2 promo lagi...


Apa dia?


Pertama nya: MEALSHAKE- BELI 3 PERCUMA 1




Kenapa Mealshake ni best sgt????


yg paling mummy suke sebab menaikkan selera anak -anak.. Sejak anak2 mummy ambil MEALSHAKE, selera makan anak2 mummy sgt la mengkagumkan. seronok betoi tgk anak2 mummy makan...sket2 mintak nasi..mintak tambah...lapa la apa la.... asik makan je lah..berat badan pon dah naik..hari tu stop dlm sebulan jugak #MEALSHAKE ni ....tp selera mkn mcm tu jugak..Alhamdulillah .........


kedua nya, meningkatkan imuniti anak2 anda..anak2 kurang dijangkiti selsema, batuk or demam..


meningkatkan fokus anak2 anda utk belajar, maksud nya tidak mengantuk di dlm kelas, lemah or tudak bertenaga..sebaliknyer mealshake memberi energy booster kepada anak-anak tau


bagi yg anak2 mengalami masalah asma/ alergy/ exzema; sgt sesuai jika mengambil Mealshake ni


Mealshake juga sesuai bg anak2 yang mengali masalah sembelit...

 best kan mealshake ni..mummy memang bagi 5 bintang!!! Boleh tahan 2 bulan taww!!!! harga pon murah!!


PROMO KE 2: KOLAGEN - BELI 6 PERCUMA 1






kebaikan COLLAGEN SHAKLEE ni khususnya utk memperbaiki tekstur kulit wajah, menghilangkan kedutan, menganjalkan kulit wajah, pemutihan dan seri kulit wajah; menjadikan kulit wajah seperti remaja gitu..


Bagaimana??


- meningkatkan kelembapan kulit 90%
- mengurangkan kekasan & kekeringan kulit 75%
- meningkatkan dalam penampilan keseluruhan 71%
- meningkatkan kelembutan & kelicinan 69%
- meningkatkan pemakaian kekal mekap 60%
- meningkatkan keanjalan & ketegangan 55%
- meningkatkan pemulihan tona & warna kulit 50%
- mengurangkan garis-garis halus & kedutan


*** Selain kecantikan kulit, kolagen juga bertindak menyokong kesihatan sendi & menguatkan tulang


Bagi yang berminat dengan MEALSHAKE & KOLAGEN, cepat2 pm mummy untuk info dan pre order..harga mengancam mummy berikan....
PM/WHATSAPP 0122817012 (Lily)
Like FB Page: Mummyosh Natural Health & Beauty





GLA- Atasi Masalah Hormon & Kesuburan

Inginkan Cahayamata? sudah bertahun mencuba? apa kata, usaha dengan produk Shaklee pula..tak salah mencuba kan. sbb ada di kalangan customer Shaklee beroleh zuriat setelah mencuba GLA shaklee ini...
InsyaAllah, Allah sayangkan orang yang berusaha.. mana tahu dengan izinNya.. sbb kita yang kerdil ini hanya merancang, Dia yang menentukan segalanya..


Keistimewaan GLA Shaklee

Apa keistimewaannya? Dari borage oil inilah terhasilnya GLA (gamma-linolenic acid) yang mana ianya adalah sejenis asid lemak omega 6.Istimewa GLA Shaklee adalah kandungan GLAnya adalah sebanyak 15% - 20%.Berbanding dalam EPO hanya mengandungi 8% - 10% GLA.

Keistimewaan lain GLA Shaklee:

* membantu merawat PMS dan menopause symptom. Penggunaannya boleh meredakan kesakitan semasa period dan juga simptom bila seseorang menopause.
* anti radang, sesuai untuk pesakit arthritis dan gout kerana ianya merawat keradangan sendi.
* bagi pesakit rheumatoid arthritis, ianya boleh membantu di mana ianya 'may ease tenderness and swelling'. Maksudnya boleh mengurangkan kerengsaan dan bengkak.
* untuk kulit yang cantik. Boleh mengekalkan kelembapan dan kelembutan bagi kulit yang kering atau rosak. Kajian pernah dijalankan ke atas bayi yang mempunyai masalah 'cradle cap' (kerak di kepala). Bayi disapukan dengan borage oil 2 kali sehari dan setelah 2 minggu, masalah cradle cap HILANG!.Apa yang menakjubkan bukan sahaja pada tempat yang disapu mengalami perubahan ketara tetapi juga keseluruhan kulit bayi mengalami perubahan positif. Ini menunjukkan daya serapan borage oil yang sangat bagus.
* membantu regulate balik period yang tidak teratur. Juga mengawal keseimbangan hormon dalam badan.

* membantu kesuburan dengan memperbaiki struktur sel pembiakan. Apabila sistem pembiakan kembali subur maka peluang untuk mendapatkan anak juga lebih tinggi. Ada kalangan yang mengambil GLA Shaklee telah berjaya hamil dengan izinNya.


PM/WHATSAPP: 0122817012
LIKE FP PAGE: Mummyosh Natural Health & Beauty

Thursday, September 4, 2014

Set Kesuburan Suami Isteri

setiap pasangan yang mendirikan rumah tangga, sudah pasti ingin cahaya mata sebagai penambah seri di dalam keluarga yang dibina. namun, ade sesetengah pasangan yang sukar untuk mendapatkan cahayamata, mahupon lambat atau mempunyai masalah kesuburan.

namun, apa yg mummy nak katakan terlebih awal adalah, rezeki itu ada, tapi ketentuan dari Ilahi samada cepat or lambat atau rezeki yg bagaimana Dia ingin berikan. semua nya Perancangan dari Nya.. tapi sebagai manusia, adalah tidak salah sekiranya kita berusaha..selain doa dan permintaan kepada Nya, kita boleh mencuba alternatif lain spt berjumpa pakar kesihatan, berurut mahupon mengambil supplement yang dapat menyokong sistem kesihatan badan dan kesuburan.

Di sini, mummy ingin suggestkan set kesuburan yang basic untuk kesuburan suami isteri untuk kesuburan..

SET UNTUK ISTERI

GLA- Membantu kesuburan dengan memperbaiki struktur sel pembiakan, meningkatkan kesuburan  seterusnya peluang untuk kehamilan. GLA juga mengawal ketidakseimbangan hormon, mengawal haid agar lebih teratur setia bulan dan membantu mengurangkan sakit senggugut.

Vitamin B-COMPLEX- B Complex amat sesuai diambil bagi wanita yang merancang untuk kehamilan. ini kerana ia mengandungi asid folik yang diperlukan di awal kehamilan dan menguatkan dinding rahim.

SET UNTUK SUAMI

VITAMIN E- selain menghaluskan dan mencantikkan kulit, Vitamin E berfungsi dalam dalam meningkatkan tenaga kelakian dan menyuburkan sistem reproduksi lelaki mahupon wanita.

ZINK- Bagi kaum lelaki, ZINK amat penting bagi proses pembentukan hormon Testosterone dan menguatkan Sperma untuk lebih aktif menembusi ovum.
Adalah disarankan agar suami isteri berusaha untuk mendapatkan zuriat..kita hanya mampu merancang dan berusaha, InyaAllah rezeki itu datang dari Nya..
bagi yang ingin mencuba untuk mendapatkan zuriat, boleh 

PM/WHATSAPP/TELEGRAM mummy di talian 0122817012

LIKE Fb Page: Mummyosh Natural Health & Beauty

SID No: 920081

Posted via Blogaway

Tuesday, August 19, 2014

Cara Makan Set Kesuburan Shaklee

SET KESUBURAN SUAMI ISTERI telah mummy postkan untuk rujukan semua....


Di sini mummy ingin share bagaimana cara atau masa yang perlu diambil bagi set kesuburan tersebut teruatama GLA.

ISTERI


1. B compleks-  perlu diambil sebiji sehari selepas sarapan. disarankan agar minum ar masak lebih banyak 


2. GLA- 


a) untuk bulan pertama, harus diambil setiap hari.2 biji sehari ( 1 biji selepas sarapan dan 1 biji sebelum tidur)- perlu diambil setiap hari sehingga lah waktu kitaran haid kita tetap dan teratur. Sekiranya haid tidak datang pada bulan berikutnya, cth pada kitaran 28 hari, dan haid tidak datang selepas hari 28, maka disaran kan chek ujian air kencing untuk kehamilan yaa....


b) seterusnya, sekiranya kitaran haid kita telah tetap, cara makan GLA bertukar iaitu diambil dari hari pertama haid sehingga la ke hari subur. Misalnya kitaran haid anda 28 hari..maka 28 hari bahagi 2= 14. So haari subur anda adalah hari ke 14. Jadi cara mkn GLA adalah dari hari pertama haid sehingga lah hari ke 13. SEBIJI SEHARI. stop mkn GLA dari hari ke 14 hinggalah datang semula haid pada bulan berikut, boleh mkn semula GLA di hari pertama haid..jika tidak datang haid pada bulana berikut, disarankan anda buat ujian kehamilan...InsyaAllah, mana tahu positif kan :)).


SUAMI


1. ZINK- perlu diambil sebiji sehari sebelum sarapan...iaitu ketika perut kosong. KENAPA? Kerana sifat Zink yang kalah dengan KALSIUM dan zat lain. cth sekiranya anda telah bersarapan teh susu or berasaskan keju..maka Zink tidak akan diserap dengan baik


2. VITAMIN E- ambil 2 biji selepas Lunch


Diharap, info di atas berguna bagi rujukan uol,..koz kebanyakan customer agak konfius pengambilan supplement untuk kesuburan ini khusus nya GLA.

Bagi yang kurang paham, boleh PM/WHATSAPP/TELEGRAM mummy k..di 0122817012
LIKE FB PAGE: Mummyosh Natural Health & Beauty
SSID No: 920081

Wednesday, August 13, 2014

Fungsi Hati

Salam sayang semua...

Rangkaian produk suplemen Shaklee ni memang merangkumi penjagaan kesihatan yang menyeluruh. Daripada hujung rambut hingga hujung kaki dan daripada penjagaan memori hinggalah penjagaan hati. Semua penting sangat.

Jadi shaklee juga mempunyai supplement untuk menyokong kesihatan hati...koz Hati merupakan organ terbesar di dalam tubuh manusia dan berkeupayaan dalam membina semula.

Contohnya, serangan jantung akan merosakkan otot atau organ jantung.

Tetapi, serangan kepada hati akibat pengambilan alkohol berlebihan boleh merosakkan hati. Namun, hati mampu membaiki organnya sendiri. Hati boleh dianggap sebagai INDUSTRI PEMPROSESAN dalam tubuh manusia, menjalankan fungsi-fungsi kritikal untuk membaiki.

Suplemen DTX Complex ini mengandungi ekstrak biji benih pokok susu tisel menyokong keupayaan badan menghasilkan protin bagi membantu menjana semula sel-sel hati.

OK..APA DIA FUNGSI HATI:

# Rembesan Hempedu
Cecair rembesan ini disimpan di dalam pundi hempedu untuk dikeluarkan
apabila perlu ketika penghadaman. Hempedu adalah perlu untuk pencernaan lemak; ia memecahkannya kepada lapisan yang lebih kecil (small globule). Hempedu juga membantu dalam penyerapan vitamin larut lemak; A,D,E,F,K, dan membantu mengasimilasikan kalsium. Hempedu juga menukarkan Beta Karotena kepada vitamin A.

# Bertindak Sebagai Detoksifikasi
Metabolisme protin dan penapaian bakteria makanan dalam usus menghasilkan ammonia yang didetoksifikasikan oleh hati. Hati mengawal metabolism protin. Untuk detoksifikasikan amonia, hati juga menggabungkan bahan-bahan toksik termasuk sisa metabolik, sisa racun serangga, dadah, alkohol dan bahan kimia dengan bahan-bahan lain yang kurang toksik. Bahan-bahan ini kemudiannya dikumuhkan dari buah pinggang. Oleh itu, dalam usaha untuk mempunyai fungsi hati yang betul, anda juga mesti mempunya fungsi buah pinggang yang betul.

# Mengawal Paras Gula dalam Darah
Dengan menukarkan tiroksina - hormon tiroid, ke dalam bentuk yang lebih aktif. Penukaran yang tidak mencukupi oleh hati boleh menyebabkan hipotiroidisme. Hati mewujudkan GTF (faktor toleransi glukosa) dari kromium dan glutation. GTF diperlukan oleh insulin untuk megawal paras gula dalam darah dengan betul. Gula yang berlebihan akan disimpan dalam badan sebagai glikogen, dan kemudian ditukar kembali kepada gula apabila diperlukan untuk tenaga. Hati juga memecahkan hormon seperti estrogen, adrenalin dan insulin.

# Penting dalam Metabolisma Lemak
Penting di dalam sintesis asid lemak dari asid amino dan gula, iaitu ketika pengeluaran kolesterol, lipoprotein dan phospholipid dan ketika pengoksidaan lemak untuk menghasilkan tenaga. Di mana, makanan berlebihan akan ditukarkan kepada lemak di dalam hati, yang kemudian diangkut ke tisu lemak badan untuk penyimpanan.

Bagi yang berminat untuk order DTX COMPLEX,
Boleh berhubung dgn saya 0122817012 (lily / yosh)
Like Page FB: Mummyosh Natural Health & Beauty


Posted via Blogaway

Tuesday, August 12, 2014

VITAMIN E SHAKLEE

Bagaimana Vitamin E berfungsi untuk kecantikan kulit

# membantu membaiki parut
# mengurangkan jerawat
# memutihkan tekstur kulit
# memberikan ton muka sekata
# mengurangkan kedut adan garis-garas halus di muka

Pm/ whatsapp/telegram mummy 0122817012
Like FB Page : Mummyosh Natural Health & Beauty


Posted via Blogaway

Sunday, August 10, 2014

Slim Dengan Omega Guard Shaklee



Bagaimana Asid Lemak Omega 3 boleh membantu mengurangkan berat badan?


Asid Lemak Omega-3 memberikan kesan positif pada metabolisme dan keupayaan badan untuk membakar lemak, selain itu ia juga turut memberi kesan kepada penghasilan hormon leptin di mana Leptin membantu mengawal selera makan dan meningkatkan metabolisme. 


Apa itu Leptin? 
Hormon leptin yang terdapat dalam tubuh manusia yg berfungsi menghasilkan sel lemak dan berperanan memberi amaran kepada individu sama ada tahap pengambilan makanan yang diambil sudah mencukupi atau berlebihan. Berikut info ringkas tentang hormon leptin: ·                     Leptin membantu mengawal selera makan dan metabolisme.
·    Leptin adalah sejenis hormon yang adipose-generated, yang bermaksud dihasilkan oleh lemak badan.
·           Leptin menghantar isyarat kepada otak supaya menghadkan rasa lapar.
·                  Semakin rendah tahap leptin, semakin mudah seseorang itu berasa lapar.


Kesimpulannya, asid lemak Omega-3 membantu mereka yang sedang berdiet atau berhasrat untuk mengekalkan mahu pon menurunkan berat badan kerana kesannya dalam mengurangkan selera makan dengan meningkatkan hormon leptin yang mengawal tahap kelaparan disamping ia sendiri berupaya untuk membakar lemak.



Jadi kpd sesiapa yang berhajat utk menurunkan brt bdn scr ideal mahupon advance, boleh la pm/whatsapp/telegram mummy segera (0122817012).
ataupon Like FB (Lily Rozita Md Hakin)
ataupon Like FB Page (Mummyosh Natural Health & Beauty)

Utk kesan yg meletop boleh diambil bersama alfafa/herblax/lecithin.pasti puas hati..




Friday, August 8, 2014

JOM KURUS

Salam sayang semua...
dah lama mummy tak ambil set kurus Shaklee ni memandangkan brt badan da capai ke berat ideal...


tapi bulan raya ni mummy terlebih mkn lak rasa nya...asik mkn je kan..nak nak byk rumah g beraya...mummy lak jenis antu kuih raya....hurm nasib la mummy..naik 3 kilo raya ni..terasa bdn berat..muke bulat, lengan besar....tak leh jd niii..haih...


so mmg tgh lancarkan program diet skang ni...utk lebih advance...mummy ambik ni


OMEGA GUARD- seharusnya lebih advance. lebih cepat dlm membantu pembakaran lemak.


LECITHIN: sama fungsi seperti OMEGA GUARD. tapi untuk menurunkan brt badan secara advance, boleh di ambil bersama OMEGA GUARD juga


HERBLAX- terasa perut ni da boroi lak...so wajib la ambil HERBLAX. Membantu dlm mengempiskan perut dan membantu sistem pelawasan.. Mummy suke  sgt HERBLAX tau!


Chocolate Cinch Shake- Diperkaya dengan Laucine bg mengekalkan otot semasa kita dlm proses penurunan  berat badan, tinggi serat (6 g setiap hidangan), kaya dengan Protien untuk memberi rasa puas dan kenyang


OAT- mummy shake sekali semasa minum Choc Cinch Shake...rasa nya semua org tahukan fungsi oat...mummy da penah citer kat sini k. oat ni mmg tinggi serat n mmg membantu dlm proses diet kita k..


yang berminat or ingin tahu lebih details...

pls pm/telegram/whatsapp Lily 0122817012

Like FB Page: Mummyosh Natural Health & Beauty